Thursday, January 1, 2015

Misi bantuan banjir; pray for pantai timur


Hari ni sempena tahun baru. hati masing-masing takdenya nak sambut tahun baru. malam tadi kami memang sebok. pukul 12 tengah malam baru sampai rumah. nampak percikan bunga api dari laman rumah tapi takde sape yang endah. semua sebok punggah barang-barang dari dalam kereta. 

Hari ni sebok shopping barang-barang yang nak dibawa ke Kuala Krai, untuk famili cik abe. Barang-barang ni memang khusus untuk rumah abah mertua dan kak ipar di Pekan Krai. sumbangan ni dikumpul dari adik-beradik cik abe. dalam pada masa yang sama hubby akan berkonvoi dengan lori-lori di bawah seliaan Bank Islam Jalan Ampang yang akan follow ke kampung-kampung di sana. yang tu sumbangan hasil dari orang ramai yang dibuka sejak Isnin lepas di Tesco Ampang. kebetulan adik hubby, Diana yang bertugas di Bank Islam Jalan Ampang dan rakan-rakannya mengambil inisiatif untuk buat collection.

kali ni bantuan lebih merupakan kepada pakaian sekolah, kasut, baju, selimut, tilam, bantal, dapur gas, tong gas, peralatan rumah contohnya iron/dryer/torchlight. makanan pun ada tapi tak banyak sebab bantuan yang diterima pun agak banyak so kami tumpukan kepada barang-barang yang lain pula. blouse, kain batik, telekung, tuala, seluar antara pakaian untuk orang dewasa juga dibeli. 

Hubby bertolak ke Kuala Krai seawal pagi sebab jalan agak sesak ke sana. semoga selamat sampai ke kampung dan membantu membersihkan rumah abah, kak ipar dan makcik. semoga Allah melindungi dan merahmati apa yang mereka lakukan ini Insyallah :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...