Friday, July 18, 2014

Nasi Ayam Kakton :)

Hari ini Ramadhan 20. bermakna sudah 20 hari kita menunaikan ibadah puasa. Alhamdulillah kita masih berpeluang menunaikan ibadah puasa dalam suasana yang cukup selesa, cukup segala-galanya terutama dari segi makanan. cuba bayangkan bagaimana orang Islam di Gaza, di Palestin di negara-negara yang serba kekurangan berpuasa dengan tiada makanan tiada keperluan asas yang sempurna?? Allahuakbar, semoga kita terus sentiasa bersyukur di atas nikmatNya ini. Alhamdulillah. sebab itu kita elakkan pembaziran dalam berbelanja. belilah untuk keperluan sahaja bukan untuk pembaziran. makanan yang enak-enak jangan dibazirkan hingga menjadi hiasan tong sampah. sedihnya kalo begitu. 

jika kita berupaya memasak untuk keluarga, kita masak. selain dari tidak membazir dari membeli berlebihan sekurang-kurangnya kita dapat mengelakkan cirit-birit atau sakit perut Insyallah. masaklah dari hati yang ikhlas untuk menjamu selera keluarga kita insyallah adalah ganjarannya untuk kita sebagai isteri dan ibu :)

semalam I masak nasi ayam. takde yang special. cumanya dah lama tak buat nasi ayam :) hehe. balik pon agak lewat semalam sebab leka memikir nak masak apa. sudahnya beli ayam seekor hehe.
balik rumah laju je bersihkan ayam. sediakan bahan perap. sediakan tumisan sup. 
ngam-ngam pukul 7, semua makanan dihidangkan kat meja makan. yeayyy ..

selamat berbuka uolss :)



** err ada anak kecik yang suka mengekor maknya ke dapur ni siap peluk kaki memang menduga kesabaran. bukan takat rimas, membahayakan dia jugakkk huhuhu. ada safety gate pon macam jadi hiasan jer :( so kena memasak dengan pantas. sedap tu bonus hehe :)

haa petang ni pening lagi mikir nak masak apa?? hehe :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...