Friday, June 3, 2011

School holiday mode: travel ..


terima kasih kepada encek Googles untuk imej di atas

Salam sayang semua ..
Minggu ni amat busy. busy dengan appraisel (sowi kalo ada yang bosan nak baca huhu). hakikatnya itulah yang Hani kena hadap dalam 2 minggu ni. buatnya sekejap ajer tapi sebab ada hal yang tertangguh, kena plak moderate maka drag ler jadi 2 minggu. lama kan? kalo tak naik pangkat jugak tatau ler hehe .. tu ler hakikat yang kena tempuh bila bekerja di sektor GLC ni, banyak cabaran untuk dapatkan gred/position idaman. sabarlah, kalo ada rezeki tak ke mana right?? insyallah.

ye Hani tau, sekolah sudah bermula cuti sejak jumaat lepas. perasan ofis sunyi ajer, lengang takde orang. yang bekerja cuma bape orang jer samada tak amik cuti sebab busy atau takde plan ke mana-mana sebab tahun ni ada anak yang bakal exam penting; UPSR, PMR, SPM. ada yang dengarnya nak ke Taj Mahal (boss ai ler tu hihi),ada yang balik kampong nun ke selatan, ada yang nak ke Pantai Timur. kiranya asal cuti skolah aje, confirm ada plan baik punya hihi. bagi yang punya anak belom bersekolah macam Hani ni, takdelah amik tau sangat pasal cuti ni. kalo Alya dah school nanti mestilah kena tau bila start cuti, bape sem setahun and paling penting kena plan kalo nak travel. maklom budak dah sekolah mana bleh suka-suka ponteng semata nak travel kan? so kena alert more next year hihi.

okay, takde citer yang menarik minggu ni sebab lebih tumpu kepada kerja. selain dari appraisel, Hani busy siapkan mana-mana yang pending sebab boss akan bercuti panjang minggu depan so extra workload for 1 week advanced. kena siapkan report, ada dateline yang kena kejar. nextweek baru lega sket, boleh bernafas dan bertenang. boleh berfikir secara relaks kut ler nak pi holiday barang sehari dua hihi. boss takde bolehlah amik cuti dengan senang hati wahhh mode berangan (berangan tak perlu bayar hokayy) ..

bagi yang dah memulakan travel untuk ke destinasi pilihan, selamat bercuti. pandu dengan hati-hati, tumpukan perhatian kepada keluarga tersayang dan selamat kembali ke rumah semula, insyallah.

jumpa lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...