Wednesday, October 20, 2010

Blood test

sambung citer blood test. sugar test tadi. sebab tadi termasuk citer semalam pasai mengandongi lemak tu kannn ..

tadi gi amik darah. kejap je cuma nak carik urat yang dah tersimpul macam ikat tali tu payah benor. maklom tertutup dek lemak. lemak tepu. lemak baik. lemak tak baik. ni doctor yang citer ekkekee ..

rupanya sugar test kejap jer. amik darah then doc letakkan dalam something machine tak sampai 5 minit machine tu bunyik "tit titttttttttt" terus kuar result. result acik 4.5. normal. sebab sugar test ni levelnya sehingga 6.2 sahaja. lebih dari tu BAHAYA. boleh dikategorikan OBESITI, KENCING MANIS. takut kannn?? so korang yang rasa2 gemok cam aku ni gi ler wat test tu. tak rugi pon. so tadi puas hati sebab result 4.5. lega sangat-sangat. tapi still kena hati-hati pilih makanan manis.

untuk kolestorel pulak amik masa 1 hari. so keputusannya esok baru dapat. kalo dapat nanti aku update. harap-harap result ok.

lepas ni kena bersenam, jaga makan, minum, rajin-rajin baca pasal nutrien. iye ke ni? macam tak caya jer aku nak buat macam ni. kalo dulu time anak dara ye la kot. ni dah anak sorang badan macam dottie tak reti-reti nak kuruskan? kena kuatkan semangat benarnya. dah lama tak pakai baju size M atau L. S tu memang melampau la impiankan? size L ni time aku form 5 kot ekekke. pastu XL. pastu XXL. aku takmolah amik XXXXXXXL tu melampau dah tu.

hiii tak sabar tunggu result esok.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...