Friday, October 28, 2016

Colorful of my life ;)

Assalam ..

Lama tak menulis. Biasalah, kadang-kala sibuk dengan kerja. Bila boss ada kena selesaikan apa yang penting dulu. Bila free baru nak bukak blog dah ada pula benda lain nak dibuat. Tengahari kalut nak ambik dan hantar Alya ke sekolah. 

Tapi adakalanya curi-curi juga masa baca blog yang lain-lain untuk rehatkan fikiran. Selalunya bacalah blog yang kelakar, yang cerita pasal family dan share menu nak makan apa. Yang heavy macam politik ke gaduh-gaduh ke memang I takkan bukak, koser nak semakkan kepala otak ni.

Cerita pasal menu, hari-hari I masak even I tak makan disebelah malam ececehh haha :) yelah ada 3 lagi mulut nak makan kan? Diorang bukannya diet pun so I still kena masak. Tapi kebiasaannya menu simple aje. Ada satu lauk satu sayur dah cukup. Hubby pulak kalau ada budu dan ulam memang confirmlah berselera makan. Dia makan 3 pinggan pun badan maintain, menyampah pulak tengok :) I makan 2 sudu badan macam anak gajah :(



Adakalanya buat mee goreng juga untuk dinner. Diorang bertiga ni memang jenis tak kisah, belasah ajer janji atas meja makan ada makanan jangan ada bola sudahh :)


Pastu kebetulan masa ke Speedmart 2-3 minggu lepas kot, terjumpa KitKat special container ni ohmy comeinyaaa so beli satu buat collection letak kat dapur. Dalamnya ada KitKat green tea chocolate so boleh je kalau nak makan time diet hehe :) 


Then, lunch di Sushi King. Dah jadi favourite place untuk makan sebab I rasa portion untuk diet sesuai kat sini. Kali ni dating dengan kakak kesayangan, Kak Ayu. Kak Ayu ni pernah duduk di sebelah partition I tapi sekarang dah transfer ke HQ Ara so jarang dapat jumpa. Kakak ni sangat baik, sangat special buat I hemm :)



Jumpa lagi next entry. Banyak gambar ni hehe :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...