Thursday, March 31, 2011

Kartika Sari; brownies wajib beli ..


rasanya rata-rata yang ke Bandung mesti datang ke sini kan? Hani masa mula-mula dengar nama Kartika Sari ingat ni kedai jamu hahaha. iyalah bunyi pon dah ala-ala Mustika Ratu yang jual jamu tu. rupanya jual kek. boleh dikatakan ramai yang rekemen suh ke kedai ni so Hani pon minta supir bawak ke mari. mula tu ingatkan kedai kecik jer sekali bila sampai haaa macam hotel kooo .. dalam kedai yang ala-ala butik shoppe ni siap jual baju-bajan bagai. sambil pilih kek sambil pilih baju youuu .. ada mainan juga so budak-budak dilarang dibawa di sini hahahah kejam kann ..

tak silap butik kek ni 2 tingkat. bahagian atas ada lagi stok baju-bajan bahagian orang dewasa. so boleh cuci mata sambil tunggu order kek. masa Hani ke sini brownies tinggal bape kotak je. tak silap brownies kukus yang ada ari tu cuma perisa coklat marble, pisang and coffee. so hani amik marble and coffee saja. ada banyak kek yang lain tapi yang popular brownies ni je menurut kawan-kawan yang pernah ke Bandung. brownies lebih elok dibeli yang dikukus sebab tahan lama, sehingga 4 hari. harga dari 33k rupiah. harga berbeza mengikut jenis brownies. lain rasa lain harga. tapi memang tak rugi beli di sini sebab rasanya memang enak dan tahan lama. kalaulah boleh beli sampai sepuluh kotak tapi bila memikirkan tanganku hanya 2 so sapa nak angkut? jangan letak dalam luggage takut hancur nanti. Hani angkut brownies dan kacang-kacang dalam plastic bag and hand carry saja. selamat takde kena charge apa ke.

tu 3 kotak brownies kukus yang hani beli. kotak warna coklat tu. rasanya berat kek tu dalam 1/2 kilo je kot. tapi boleh tahan gak jinjit bag plastik masa nak naik flight hehe.



ni tengah tunggu supir amik kete. sini kena bayar parking 2000k rupiah. muka dah penat sangat la tu.
so Kartika Sari boleh dijadikan hot spot jika anda suka membeli kek, coklat, brownies, sweet atau apa saja makanan termasuk kacang-kacang dan kerepek. tak silap Kartika Sari ada banyak cawangan atau cabang dorang panggil. yang Hani singgah ni kira antara yang terbesar di Jalan H. Akbar 4, area mana dah lupa hihi.


 

1 comment:

~MaMa RX SToRYMoRY~ said...

Good news untuk peminat Brownies KARTIKA SARI & AMANDA

Pre order dibuka sekarang.

Pick-up point area: Putrajaya, Nilai, PetalingJaya, Bangsar, Setapak, Gombak, Kota Damansara.

Brownies ETA ✈✈✈ on 17th nov 14

Yummy & Fresh from Bandung, Indonesia

WhatsApp/sms dazlina +60192633431

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...