Sunday, January 2, 2011

Doa dan harapan 2011

Salam kawan-kawan blogger semua ..

Syukur kepada Allah atas izinNya, dapat juga kita teruskan penulisan blog di tahun baru ini. 2011.

Dalam kegembiraan dan semangat berkobar-kobar menyambut tahun 2011, kita dikejutkan dengan pemergian pelakon drama Faizal Yusop pada 1.1.2011 mengadap Ilahi. Innalillahwainailalillairajiun. terkejut, terkedu sejenak Hani kala mengetahui news di tv. terkejut kerna dia masih muda.

ya, ajal tidak mengenal usia. mati itu pasti. terkedu kerna memikirkan betapa sedikitnya amalan diri sendiri. betapa kurangnya ibadat yang dikerjakan. ya Allah, bersyukur kerna Hani masih bernafas dan berpeluang merebut kesempatan yang ada ini untuk memperbetulkan diri, menambah apa yang kurang. menolak apa yang jahil. Insyaallah.

Tahun ini, detik ini cukup memberi gambaran keinsafan kepada Hani untuk menyedari betapa mati itu tidak mengenal usia, mengenal siapa kita atau mengukur miskin kaya seseorang. apatah lagi jika jejari runcing kita tengah menaip di blog; tiada kemustahilan masyaallah.

Buat kawan-kawan Blogger yang Hani sayangi, semoga Allah merahmati kehidupan kalian dan memberi kesempatan untuk memperbaiki diri ke arah lebih baik, lebih diredhaiNya, amin.

Salam ukhwah,

Hani 2011

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...