Friday, January 7, 2011

Bila makin sendat ..

Lupa nak update citer. ada je masa tapi ntah kenapa rasa takde priority plak nak update kat blog. hahaha apa kes yer? kes bengang tak abih lagi kot. ye kot? kan kak kiah? hehehe

sedih kalo nak ingat citer ni. citer? boleh juga dikategorikan sebagai azam juga. rasanya dah 5 tahun punyai azam ini. azam yang sama. 5 tahun? lama juga tuh. 5 tahun bersamaan dengan 5 kali. memang lama dan banyak azam ni kiranya.

sedih sebab, tak pernah tercapai. bukan tak berusaha tapi asik failed ajer.
apa azamnya Hani? hehe tebal muka yang sedia tembam ni nak citer tapi rasanya bukan berdosa pon kalo share sini. atleast buleh jugak dapatkan feedback or support. kalo kena hentam, terima je la ek.

hemm azam nak kurus. tapi Hani cuba create ayat lebih sopan dan selamat "cuba mengurangkan berat badan". rasa lebih sesuai. kang kurus, nampak over sangat tapi tak juga kurus kan? kurus ditafsirkan sebagai mempunyai berat badan yang bersesuaian dengan ketinggian normal. so cuba kurangkan berat badan dulu. slow-slow jangan mendadak nak sakit lain plak yang datang.

mesti ada yang muntah dengan azam ni dah beribu orang beribu kali dikatakan. Hani pon sampai give up. cuma, sejak kebelakangan ni makin bersemangat nak kurangkan berat badan bilamana makin banyak baju yang sendat-mendat takleh dipakai. jeans size 36 pon dah takleh sarung, apa kes? kes nazak dah ni. paling hazab, baju kurung sutera kegemaran macam nak tetas benangnya bila try sarung. oh ni kes ICU peringkat tenat bertarung nyawa ni.

Hani tak citer pon dengan hubby pasal niat nak diet-diet, kurus-murus ni, malas nak dengar dia gelak macam sang gajah nanti. sakit hati. so diam-diam plan sendiri. nak try n error dalam 5 hari ni dulu. Hani try 5 hari tak makan nasi. try. tapi masalahnya asal balik rumah lepas keje, ada je ikan tenggiri la ikan talapia la ikan kembong la ayam la kat dapo. tak lain tak bukan hubby dah beli suh masak. x masak derhaka plak nanti. so kena masak. dah masak, suapkan Alya tapi aku makan jugak 2-3 suap (kadang lebih kahkahkaha) so camne nak diet nihhh?? oh tuhan tolonglahhhh ..

dari 5 hari diet tanpa nasi, aku berjaya 2 hari ajer. alaallalalala satu pencapaian kurang memberangsangkan. gagal. kesian.

so, aku bagi peluang kali kedua minggu depan bermula isnin-jumaat. insyallah.
apa? korang tanya sabtu ahad ni nape tak diet? diet juga tapi kena makan juga sebab banyak keje umah nak dibuat. kang pengsan plak mak Alya ni. sapa nak angkat? Alya? sian budak debab tuh.

sepanjang 5 hari diet ni (dari senin lepas) saya cuba amalkan;

~ bekpes ngan biskut oat, minum teh o (gula 1 sudu). saya tak minum susu ye puan-puan. (sebab memang dari kecik tak minum susu).
~ nasi yang mana tatau bape suap dalam 3 hari tu. 2 hari berjaya x sentuh langsung. horayy! (lutut gigil kooo)
~ masak rebus-rebus saja. banyakkan ulam-ulaman. hubby okay je menu nih.
~ masak haiwan ikan saja. ayam, daging tidak dimasak. boleh? nasib baik Alya more to fish. selamat.

tu je la dulu. kalo dah selim-melim macam lisa surihani, baru aku tayang sini. kalo tak memang kempunan la korang nak tengok aku sepanjang 2011 ni. ye ke? tunggu je la kalo nak tau menjadik ke idak azam ni. harap-harapnya tidak menjadi hot hot chicken shit. aku kalo buleh nak sarung balik blouse size L dulu-dulu. M tu takyah la berangan sebab tinggi benor piawaiannya. dapat L jadilah. dapat pakai jeans size 32 pon dah boleh buat kenduri doa selamat dah.

ucapkan selamat berjaya kepada daku yer. tengkiu.

2 comments:

Click² My Shop said...

hemm tah lah hani...pernah juga cuba kurgkan..x mkn nsi..tp pening kpla la ape la..kdg2 pk cm menyakitkan diri sndri je..hehehehe...

baru je aku gna PB..sbb ada skit lebeh RM ritu...tawakal dan try jek...sbb dh mcm2 cara wat kt ats tu tp disiplin out haha...

aku rasa berkesan..wlupun berat x nmpk sgt..tp shape tu dh mgempis...bleh dh srung jeans yg dlu boyot kt perot..bju2 lama tight..kain bju kurung yg pecah kt zip..hahahahahhahaha! skng without PB pn dh leh pakai...psl berat mls dh nk pk sgt...asal shape mantop udah...

*ayue*
http://ayume7882.blogspot.com/
yg kt sini aku guna add blogshop nih..mls nk tuka add dh..hohoho

Hani said...

ye ayu aku pon ada PB tapi malas betol bila mikir nak makai tu seksa. abih tinggi aku pakai time gi kenduri jer.

tapi benornya memang grip betol kalo pakai. aku nye cam baru je lagi sbb jarang pakai.

korsetnya mmg terbaik la.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...