Wednesday, December 15, 2010

Cuti sakit ..

Hai kawan-kawan ..
lamanya tak update blog ni. habuk pon ada, kena sapu sket2 nih. kalo masuk mata tu, kena bilas ngan air bersih. ceh melalut betol.
tapi memang melalut kalo time tak sihat ni. darah tu naik darjah tertinggi. dari sabtu lepas, hubby demam. apa tidaknya, keje 24/7 dah dekat 2 minggu. aku nak menegah, dah itu kejenya. kalo tak ditegah, aku naik hantu kat umah ni melayan anak sorang. baru sorang anak, camne nak tambah 5-6 orang?? kahkahkah

sabtu, ahad memasing bantai tido sebab demam. aku ni memang ada rekod asma jadi rekod tu memang kekal ler, terutamanya musim cuaca kejap hujan kejap panas nih. batuk kung kang kung kangggg .. tapi lom sampai tahap terkencing lam suar la. belom sampai. saluran masih kejap lagi kahkahkah.

senin. anak-beranak ke klinik menara bkt jelutong. ni ler klinik panel paling feveret kami sekeluarga. aku serasi ngan doc & ubat2nya. amik gas nebu pon selalunya kat sini either SDMC.

dapat le mc. mulanya aku mengelak amik gas, sebab dah laki demam kang aku amik, sure lalok sapa nak jaga plak. tapi sebab bunyi dari dada makin ketat, doc paksa amik tapi aku request separuh dos ajek. lepas amik nebu terus carik port makan. on the way balik, Alya muntah abih seat depan ngan aku sekali adoiiii ..

hubby pi cuci kete sementara aku dok umah merawat Alya plak. kepala dah la denyut2 macam irama rock kapak tapi tahan jugak. Alya demam plak dah walhal kat klinik tadi ke main hebat berlari mengukur lantai. demam, aku lagilah tension. satu keluarga Azhar demam. yeaaa cutik lagikkk ..

Selasa, bawak Alya jumpa doc semula sebab demam tak kebah walo dah letak coolfever and makan ubat yang amik awal bln ari tu. wah 38.9 suhu badan dia, demam tapi lincah ke main. aku jadi risau kalo dia demam maklom budak2 bukan reti nak komplen kan.

Malam. aku tak tido, nasib baik lelah dah okay sket walo whizzing ada jugak. Alya asik meracau-racau dalam tido. sampai pukul 4 pagi aku tak tido memerhatikan dia ajer, risaunya Allah jua yg tahu. syukur pagi tadi dia dah kebah tapi aku tak sampai hati nak anto ke bbsitter. biarlah aku yang jaga and monitor dia sampai betol2 sembuh.

Ni tengah melangut kelaparan. tadi ada le insiden kelakar campo biol sebab dah terlampo lapo.
aku copy dari FB.

kejadian baru berlaku td, aku dengan penoh semangat nihh
aku: "hello pizza hut sy mau order pizza island supreme, sup, chicken wing bla bla bla cepat sket haaa"
pizza hut: "opps bg nombot tepon, add poannn"
aku: "seksyen u16 bukit subbb" (belom abih cakap)
pizza hut: "ooh tempat ni tiada dalam senarai kami bla bla" ... cehh kebulur akuuuuhh

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...