Monday, November 1, 2010

New gadjet ..

Yang ku idamkan ..

yeahh .. setelah hampir seminggu tak tido malam, makan kurang berselera (ye ke?) ingatan asik melayang ke kedai henpon ajer, maka Sabtu lepas tatkala orang ramai berpusu-pusu ke Stadium Nasional, aku dengan gagahnya terus ke The Store Sg Buluh atau nama glemernya Hiong Kong (bukan Hong Kong yer) .. bersama puteri kesayangan Alya. dialah setia menemani mama ke hulu ke hilir serata kedai dalam Hiong Kong tu. good girl, tak meragam and behave sangat2 so aman la mamanya nak membelek henpon idaman.

sebab dah survey 10 kedai before that so takde makna le nak kena kelentong dek budak jual henpon kat situ hehe .. last survey kat Shah Alam Mall aku dapat 450 kan? so kat sini last price setelah puas bertekak, RM430.00. yeahhhh .. instead of harga retail NOKIA C3 RM520.00.

oh ya oleh kerna itu kena explain gak camne dapat harga murah. punyalah kering tekak aku dok mintak harga lebih murah murah murahhhhh ..

jangan tertipu sebab even NOKIA original sekalipon, mereka ada set ZITRON atau AP. Zitron ni adalah set original NOKIA and warranty by NOKIA. manakala AP pula set NOKIA tetapi warranty oleh kedai yang menjual. so hati-hati ye kawan2. bezanya ialah kalo warranty by kedai, let say tepon ko rosak time ko kat Pahang nun camno? yelah, tak sume kedai henpon ada cawangan 1 malaysia right? aku tau pon sebab banyak kedai survey and tanya itu ini. ZITRON dan AP harga tidak jauh beza malah ada yang jual AP dengan harga lebih mahal. ada, jangan tak caya.

dan, aku sukakan kaler shocking pink namun kecewa juga sebab takde stok. yang AP ada stok tapi aku takmo le terpengaruh hanya kerna kaler kan? baik aku beli original set NOKIA tak kira kaler apa dengan harga yang aku block. oh aku memang kedekut yeahhh ..

bestnya C3 ni ialah ciri-ciri friendly user macam NOKIA lain jugak. simple dan cepat difahami. lebih kurang Blackberry juga sebab ko boleh guna WIFI, Internet, Twitter, Facebook dan sebagainya. wahhh tak dapat Blackberry pon takpe sebab C3 pon mampu menyainginya. malah harga memang jauh lebih murah. puas hati le aku setelah 3 hari dok belek C3 ni. jangan jeles ye bang!

semalam try jugak explorer Blog time dok kat umah guna Maxis 3WAP, mak aik pengsan aku kejap jer dah 10 hengget ko so kena carefull ler sebab dia caj mahal giler. kena carik usage yang sesuai nih. tapi kira okay sebab kat umah pon dah bleh log in kann .. senang le nak log in maybank2u, check forum ke facebook ker ..

so, sesapa yang nak tukar henpon ala ala Blackberry tapi takde bajet macam aku, silalah cari C3 yer!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...