Friday, July 9, 2010

Penat ler ..

Ari ni baru masuk opis. semalam MC. Rabu halfday sebab berkejar ke hospital KL.
Kaklong, cousin yang koma sebab denggi berdarah tu dah ditransferkan ke hospital sini. mak call bagi tau dia dalam ambulans menuju ke KL. aku plak masa tu tengah syok membelek baju-bajan kat TESCO. terkejut dengar news tu sebab mak sorang jer yang menemani kaklong. laju jer aku berlari balik ke opis. eh bukan berlari la drive la tapi nak menunjukkan betapa lajunya aku gi opis. amik henbeg then tinggalkan pesan kat kawan-kawan and terus speed ke HKL. dah la ujan kejap lebat kejap slow pastu jalan macam haper jer. baru kul 3 tapi jalan semedang jem. maybe sebab hujan kot.
sampai HKL dalam kul 3.50 petang, nampak mak baru turun ambulan. sian mak, dia bukannya sihat sangat pon tapi nak buat cemana dah takde sapa leh harapkan. terus carik parking. hampehdotcom betol. penuh. 2 kali tawaf sepital yang jalan sehala ni. nasib baik jumpa sorang abang ni tengah tunggu sapa ntah. agaknya dia kesian kot or nengok muka aku dah cuak semacam jer, dia bagi isyarat nak kuar and park kat belakang kete yang lain. dia suh aku masuk parking. ya allah, ada juga hambamu yang baik hati dan bertimbangrasa time cenggini. aminn ..
berlari aku ke Emergency. waaa masalah lagik. IC kaklong lakinya pegang. lakinya masih di Kuala Pilah. waaaa .. 4 kali aku gi try register kaklong untuk penerimaan. failed. kali keempat dah teruk aku menepuk meja barulah kerani tu bagi pelepasan. hello, apalah susah benor? kan ada borang transfer dari Kuala Pilah tu? dalam form tu tertera nama dan no ic kaklong. so?? memang bengong la rules kat sini. mula kabo kena waris yang register. bila aku heret anak kaklong suh gi register, kerani tu kabo plak nak ic orginal. sudahnya ku tepuk kaunter itu. bertimbangrasa la sket. takkan nak tunggu banglong yang ntah bila sampai. nasib baik dia beralah nak terima register form tu. then dah dapat tu aku berlari ke emergency. waaaaaaaa .. masalah lagi. kena register masuk wad (ICU) plakk. masa tu dah dekat pukul 6 dah. nasib baik la banglong muncul. terus register and tolak kaklong ke ICU Tingkat 3. kena tunggu dekat sejam baru bleh tengok dia sebab doktor nak transfer rekod bagai.
pukul 8.30 baru bleh masuk tengok. skang kaklong dah sedar and dia diberi ubat tido untuk relaks sebab tadi dia meronta-ronta maybe penat kot kena alih sana-sini. keadaan dia stabil.
pukul 11 baru aku bertolak balik ke rumah. sian Alya, lambat amik dia sampai demam tunggu mama papa amik dia.
esok, sabtu. maybe berkampong di hospital lagi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...