Friday, June 4, 2010

Cuti sekolah sudah bermula .. yeaaaa ..

Ekeke apa hal aku yang over excited macam ada anak yang dah bersekolah?? wakakkaa ..
walhal Alya baru setahun 8 bulan umurnya nak sekolah ke haperrrr .. kikiki ..
so korang yang ada anak yang dah bersekolah tadika, rendah or menengah apa plan cutik kali ni? lama juga, 2 minggu kan?? aku kalo orang tanya memang tergelak nak menjawab. belom jawab dah gelak besor.
terutama kat opis ni. time cutik sekolah memang mak-mak amik cuti barang sehari dua sebab nak bawak anak berjalan. minggu depan sure opis ni lengang. yang ada aku aje la sebab tak cutik. nak cutik ke apanya bukan pegi memana pon. takat alya tu, tiap minggu bleh cuti sebab dia bukan pi sekolah pon walau hari-hari tanya "are you going to school?"  hahahahaha ..

ramai juga yang dah booked hotel-hotel, resorts, theme park atau plan balik kampong (yang ni budak mesti suka). balik le ke rumah atuk opah dalam 2 minggu ni sure banyak pengalaman dorang dapat. abih tinggi kejor ayam itik nenek engkorang sampai lebam.

wahahhahaha .. ni pengalaman aku ngan anak sedara (time muda remaja dulu). asal cuti sekolah start sure mak aku dah panik walo teruja dengar cucu nak balik kg. panik bukan apa, panik sebab cucu kalo balik sure ada anak ayam mati barang sekor dua kikikiki ..
so, before anak sedara aku sampai, mak aku dah siap-siap kurung ayam dalam reban siap kunci kooooo .. selalunya ayam boleh lepak kat halaman tapi mak aku dah warning siap-siap ayam-ayamnya suh dok dendiam lam reban. ekekekeke ..
sebab, pernah anak sedara aku balik (cucu kesayangan mak aku plak tu). tetiba mak aku dah terjerit ala-ala kena histeria. aku punyalah terkejut. bila gi tengok rupanya anak ayam yang berusia seminggu dah kiok. kiok sebab anak sedara aku buat main doktor-doktor koooo .. ada ke dia amik anak ayam yang tecit tu then pi belah perutnya? giler kentang sungguh .. ekekekeke .. so mak aku memang be careful lepas tu. asal balik je cucu yang sorang tu sure dia panik sorokkan ayam-ayam dia wkakakak .. itu belom lagi kes pi tanam hidup-hidup anak ayam konon nak test anak ayam tu boleh survive ke idak lam tanah konon proses oksigen. wakakkaka .. pastu belom campur lagi kes pi sembelih anak ayam konon nak ikot cam pakcik dorang selalu buat. adoi kejang perut aku kalo ingat perangai anak-anak sedara aku nihhhh ..
tapi skang dah lain. anak-anak sedara aku dah besor panjang. dah jadik anak bujang ngan anak dara pon. takdenya dorang heran nak pi lam reban ayam tu lagik. yelah, sapa nak join reban yang busuk tu?? ekekkee ..

aku takde plan lagi. biasalah, mana bleh plan sebab selalu tak menjadik aje. kalo nak pegi, pegi aje. baru thrill. maybe nextweek je la kot kalo berjalan. ke kenduri kawen kakakku di Bagan Datoh. ari tu kenduri nikahnya. maybe bleh singgah Sungai Besar on the way balik tu. Sungai Besar terkenal kalo nak shopping kain ela. kiri kanan jalan penuh kedai kain. ari tu time lalu melilau mata aku memerhati kedai-kedai kain yang manjang je offer murah-murahhh .. apakan daya masa tak mengizinkan daku nak singgah. kalo tak sure rembat sepasang dua kain tu.

okaylah, entry ni khas untuk sesapa yang ada anak yang bersekolah. bawalah dorang bercuti sebab dorang baru je lepas exam kan? apa salahnya redeem dorang sesuatu yang exciting? tambahan pulak lagi 2 bulan dah nak pose, takkan nak berjalan time bulan pose? buat lotih badan yo ..

selamat bercuti bersama keluarga. takat cuti 2-3 hari tinggalkan ofis takdenya effect performance appraisal korang wahahahahaha .. take care and safe journey!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...