Wednesday, June 9, 2010

Batuk, selsema datang berziarah!

Musim cuti sekolah, musim orang kawen memang meriah. tapi kalo musim demam, batuk, selsema meriah ke hapernya?? batuk berdengkang-dengkung (ada ke ayat nihh??) selsema tak meleleh tapi asik ler bersoseh-soseh ajek buat sakit kepala.

alkisahnya daku ke PPUM semalam. benornya ada hal lain nak ke sana. nak consult penyakit lain. tapi sampai sana nurse terus tolak naik wheelchair ke emergency sebab daku sempot. benornya sempot sebab parking jauh dah tu hari ujan plaks. memang daku ni ada sempot semulajadi tu yang cepat je attack. so, terpaksa amik 2 nab + 1 jab semalam dalam 3 jam tersadai kat ER tu. makin tensen daku sebab datang untuk hal lain, kena plak dok situ menadah muka kat doc2 (ada yang hensem ko). dah tu dok kt ER ni buat daku makin tenat bila menengok ramai benor patient masuk. yang eksiden, yang jatuh bumbung, yang sakit jantung, yang termakan racun tikus, yang kena tikam, yang kena sawan .. uwaaaaaaaa .. tensen aku!
elok2 jantung aku normal terus melaju sebab menengok mangsa2 semua tu huishhhh ..

nasib baik lepas nab aku much better cuma whizzing aje tak hilang2 alkmaklom pesakit asma ni kalo batuk memang kronik bunyiknya. lepas dorang bagi ubat, terus dapat MC tapi doc siap tanya nak admit tak? aku mengeleng laju2 sebab aku feel better, tak koser aku admit. kalo nak admit pon biarlah daku pi sepital co. aje, dekat sket dengan umah. tapi aku memang tak hingin nak admit, kesian puteri berlian aku tu. selagi kudrat aku sihat dan masih boleh tahan, aku tahan. hehe kalo bujang tu lain ler. syok je dok sepital kena layan manja2 kekekek ..

lepas settle sume, aku laju jer pi tempat yang aku nak dapatkan consultation tu. mak oi, dapat appointment untuk sebulan lagi. ramai betul manusia yang nak consult tu. berderet menunggu turn mereka. aku redha aje la sebab aku just nak consultation dulu. kalo okay, barulah decide.

hehe abis le mesti lepas ni ramai meneka apa kebenda la yang aku beria nak consult tu? bukan plastic surgery tau. bukan mengandung tau. bukan bukan bukan yang anda teka itu. ekekekkeke .. macamlah aku tau korang teka apa. nanti dah confirm barulah daku buat majlis pengumuman ek!

yang pentingnya, daku much better hari ini, alhamdulillah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...